No one knows what this new Subsonica release is.
A rock album? No, too bland. Avril Lavigne would have done better.
A dance album? And who is dancing?
A pop album? At times.
An indie album? Maybe.
The fact is this time Boosta, Samuel, and company have done quite a bland job. The opener "Corpi su Corpi" is reminiscent in melody and intention of "Colpo di Pistola" (which is undoubtedly one of the greatest tracks of Italian indie), "Ratto" raises the stakes a bit with its beat-laden chorus, as does "Vita d'Altri". "Abitudine", the first single, is somewhat the point of union between the excellent electronics of the previous albums and the rock to which Subsonica aspires.
The rest of the album is sloppy; it seems the band from Turin doesn't know how to play the songs they've written and attempt an unnecessary and rather heavy-handed effort with drums and guitars.
It should be an album made to play live, but in reality, Subsonica's live performances are really okay (I've seen them). Let's hope that live it will gain more depth, substance, and especially body, since that's what's missing from the songs: a well-proportioned body.
Best track: "Dormi". Acoustic, like Simon & Garfunkel, but above all, beautiful.
Tracklist Lyrics and Videos
01 Corpo a corpo (03:57)
Stanco di vedere le parole che muoiono
stanco di vedere che le cose non cambiano
stanco di dover restare all'erta ancora
respirare l'aria come lama alla gola.
Stanco di vedere le parole che muoiono
stanco di vedere che le cose non cambiano
stanco di dover restare all'erta ancora
respirare l'aria come lama alla gola.
Andare a piedi fino a dove non senti dolore
solo per capire se sai ancora camminare.
Il mondo è un corpo coperto di lividi,
i miei pensieri sempre più vividi.
Corpi sulla strada che di lasciano affittare,
tavole anatomiche da saccheggiare.
Corpo perfetto, corpo immortale.
Il corpo è la frontiera che si può violare.
SANTI BUROCRATI SANGUE D'IPOCRITI
LA VITA SPESSO E' UNA DISCARICA DI SOGNI
CHE SEMBRA UN FILM DOVE TUTTO E' DECISO
SOTTO AD UN CIELO D'UN GRIGIO INFINITO.
Andare a piedi fino a dove non senti dolore
solo per capire se sai ancora camminare.
Sono le gambe piene di lividi,
sono pensieri sempre più ruvidi.
Corpi di macerie da telegiornale,
corpi diplomatici in diretta a conquistare.
Suona la marcia suonala ancora,
la morte veste bene quando scatta l'ora.
Cristi che piangono per troppo dolore,
l'angoscia di un pianeta che puoi sezionare.
Taglia la torta, tagliala ancora:
chi è ricco resta vivo mentre chi è povero muore.
Corpi e macerie da conquistare
per un corpo d'armata sotto le fanfare.
Corpo straziato, corpo a corpo,
il corpo è l'innocenza che si può spezzare.
SANTI BUROCRATI SANGUE D'IPOCRITI
LA VITA SPESSO E' UNA DISCARICA DI SOGNI
CHE SEMBRA UN FILM DOVE TUTTO E' DECISO
SOTTO AD UN CIELO D'UN GRIGIO INFINITO.
SANTI BUROCRATI SEME D'IPOCRITI
LA VITA è SCRITTA SOPRA UN CUMULO DI SOGNI
COME IN UN FILM DOVE TUTTO E' DECISO
SOTTO AD UN CIELO DI UN GRIGIO INFINITO.
Loading comments slowly
Other reviews
By Casacci91
In this latest album, Subsonica showcases more rock sounds, indeed it stands as the most rock album of their production.
With this album, Subsonica confirms themselves as a band in continuous evolution, moving closer to hard rock and increasingly away from electronic roots.
By Pollack
Terrestre is a clear turning point for Subsonica, both because they are now with a major label and because it comes after two years of complete silence.
Only time will tell if it’s a positive shift and if the Subsonics have won their bet; in the meantime, let’s enjoy the present dancing to the verses of L’Odore.
By Taurus
The Turin band fills the sound of 'Terrestre' with a quantity of guitars, never so present, despite maintaining their classic electronic references.
'Gasoline' is the most unusual composition for Subsonica with its five and a half minutes, being a hypnotic hard-rock breaking away from the usual quintet’s patterns.