It's 1983, and after the excellent "Champagne Molotov" (not equally excellent in sales), Ruggeri rolls up his sleeves and produces this new album. In terms of quality, it's more or less on the same level as "Champagne Molotov", and to be completely frank, removing the title track "Polvere", what's left are tracks that most likely will only appeal to Enrico's fans.

The recording quality is better than the previous album, the album spans various genres, oscillating between slower moments and somewhat more "frantic" ones.

As already mentioned, the album is led by "Polvere", but I also found commendable songs like "Fuocosui giocattoli", "Polaroide", "Il Rock 'n Roll", "Salviamo Milano" and "Non c'è penelope".

In short, perhaps slightly worse than its predecessor, but it's worth purchasing for the title track. Attention, newcomers: you might be disappointed!

Tracklist Lyrics and Videos

01   Va tutto bene (03:14)

02   Fuoco sui giocattoli (03:56)

03   Polaroide (03:23)

04   Il rock'n'roll (03:08)

05   Salviamo Milano (02:11)

06   Gerarchie (03:34)

07   Polvere (03:47)

Piano americano
e sfioro il tavolo con una mano.
Pomeriggio strano,
e un desiderio che è fuggito lontano.

Polvere, gran confusione, un grigio salone,
in quale direzione io caccerò la
polvere dai miei pensieri?E quanti misteri
coi pochi poteri che la mia condizione mi dà.

Aria un po’ viziata,
quella finestra andrebbe spalancata.
Tela rovinata,
e la cornice tutta consumata.

Polvere, troppi ricordi, è meglio esser sordi
e forse è già tardi per togliere la
polvere dagli ingranaggi, dai volti dei saggi
coi pochi vantaggi che la mia condizione mi dà.

Non mi cercare, chè non mi riconoscerai

08   Un altro testo (04:30)

09   Generazione combustibile (02:35)

10   Qualcosa (per prenderti il cuore) (03:25)

11   Non c'è Penelope (03:14)

12   Quindici righe (01:33)

Loading comments  slowly

Other reviews

By Kant

 The title track is something magnificent, a bass line like few seen in Italy, a hypnotic melody and lyrics that have nothing to envy to those of the best Mogol.

 He was the only representative of the Italian punk scene with his Decibel and was one of the few to combine hard and pure rock with lyrics, not to say committed.