I have always been deeply fond of foreign tastes, preferring languages I didn't know, perhaps because they gave me a sense of unknown suffering or joy... I don't know.
The fact is, this album profoundly surprised me; sure, the lyrics aren't particularly brilliant, but they aren't banal either, and they possess a certain piercing strength as if they come directly from a real inner need. Admitting this is difficult for me, but Ballate per Piccole Iene is a small masterpiece brimming with inventiveness, full of rock insights that would fit well on a tough indie album... certainly not Italian.
Certainly, Manuel Agnelli knows how to write two or three right rhymes, with a sufficient dose of acidity and destructiveness; perhaps this is the After's secret, as they ultimately don't offer much more than what many "indie" bands have contributed in recent years... yet... it must be said that they have a very original stature; what does it depend on? I don't know, but they have a strength that strikes, being the only ones in Italy proposing rock worthy of being called by that name.

So perhaps this is the secret: the poverty of the scene in our country, heir to Claudio Villa, where as soon as a distorted and incredibly creative band rises, it's considered a miracle... yet these Afterhours...
Something good erupts; what?

Tracklist Lyrics Samples and Videos

01   La sottile linea bianca (05:31)

02   Ballata per la mia piccola iena (04:51)

03   È la fine la più importante (02:59)

04   Ci sono molti modi (04:29)

05   La vedova bianca (03:59)

06   Carne fresca (05:08)

Fai ciò che devi
non guardare mai giù
perchè sei ciò che vedi
se c'è un senso sei tu
E tutto è tranquillo
intorno a te
Sei carne fresca
non so dirti perchè
Ma è dentro te che sei solo
E' dentro te che sei re
Tutto è calmo
intorno a te
Tutto è calmo
intorno a me.

07   Male in polvere (04:04)

08   Chissà com'è (04:05)

Certo lo so non ho più niente da dire
Nè da rimpiangere o da fallire
Devo solo comprare ormai
Della seta rossa al mio male
Con la quale farlo stare zitto

Sei diventato un fiore alto e disperato
Perché è il tuo modo di gridar che vorrei
Capita di non farcela
Come quando perdi il tuo uomo
O il tuo cane

Chissà chissà com'è
Se è come me è quasi amore
Chissà chissà com'è
Se è come me è quasi amore

Anche il tuo mondo prima o poi invecchierà
Ora sei il verbo che nessuno userà
Capita di non farcela
E di essere il coltello
Ed insieme la ferita

Chissà chissà com'è
Se è come me è quasi amore
Chissà chissà com'è
Se è come me non ha cuore

09   Il sangue di Giuda (05:04)

10   Il compleanno di Andrea (03:56)

Loading comments  slowly

Other reviews

By SouthMan

 Everything sounds heavy, the rhythm has further slowed down, becoming obsessive, devoid of real emotions.

 Afterhours missed the mark this time.


By enryka

 "The album insinuates itself under the skin, reaches the neuralgic points of the body, and then takes root in the soul."

 "Even the sun rises only if it’s convenient."


By Giordyboy1

 A five-and-a-half-minute ballad with my heart in my throat and goosebumps.

 To those who dreamed of being a rock star and instead find themselves reviewing albums in their bedroom, I say... come back when you’ve written something that resembles this, something that bleeds like this.


By ingenuapupattola

 I want to memorize every word, every chord, every distortion of this MASTERPIECE.

 Don’t let gloom defeat you. Keep it well in mind.


By Aerith

 It’s like breathing stagnant air... but letting yourself be taken by Manuel’s voice... you realize that in that melancholy you feel good after all.

 The title track is the perfect synthesis of the album: between rock influences and decidedly darker tracks.